Tigermuffins

Provade att göra tigermuffins idag, de blev riktigt goda :) Jag hade i kokos i kakaodelen också och det blev jätte gott, men man behöver nog ha i ganska mycket för att det ska smaka något :) Av en halv sats blev det 8 st små :) Bild kommer imorgon kanske :) Hittade receptet på matklubben :) Gjorde en ny kategori idag också som ni ser åt vänster lite längre ner :) Ett tips när man ska röra om med en gaffel i smeten så att man får ett tigermönster är att sätta gaffeln mitt i och hålla kvar på samma ställe medan man snurrar den, fattar ni? :) Jag tyckte i alla fall att det var enklast när man hade små muffinsformar :)

Ingredienser

125 g smör
2 dl socker
4 ½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 ½ dl mjölk
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao
2 ägg

Gör så här

Ugn 200 grader.

1. Lägg ut muffinsformarna på plåten. Vispa smör och socker pösigt i en bunke. Tillsätt äggen, ett i taget, och fortsätt vispa.

2. Mät upp mjöl och bakpulver och rör om. Vispa ner mjöl blandningen i äggsmeten omväxlande med mjölken.

3. Häll över 1/3 av smeten i andra bunken och rör ner kakao. Blanda vaniljsocker i den andra.

4. Klicka ut den vita smeten i formarna ca halv fulla. Klicka sen den bruna smeten ovan på den vita och dra en gaffel genom smeten så att du får ett tiger mönster!

5. Grädda mitt i ugnen i ca 10 min

Kommentarer
Postat av: Cassandra

hhej bli veckans blogg på min blogg anmäl dig!

Utser på Onsdag!

2010-10-24 @ 09:40:07
URL: http://jjustcassandra.devote.se
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Lottar bl.a ut Britney Spears nya parfym!



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-10-24 @ 11:49:12
URL: http://millahoman.blogg.se/

Gör mig glad! :) :)

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow me on Spotify
RSS 2.0