Är systrar bra för hälsan?

Skulle nyss skriva av ett recept från en tidning och på baksidan av det stod det: Systrar är bra för hälsan. Blev lite förvånad och nyfiken av det. Det stod att Ulster University hade gjort en undersökning av 571 personer i åldern 17-25 och hade fått fram att systrar ökar chanserna för psykiskt välbefinnande. Det står att om man har tjejer i familjen blir man mer benägen att prata om sina känslor. Risken är mindre att man känner sig ensam, skuldtyngd och rädd om man har en syster i familjen enligt tidningen Daily Mail. Så alla ni med en syster grattis! :) Själv har jag ju en också :)

Tycker ni detta stämmer? :) Jag tror nog det stämmer lite i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: Z A N D R A :)

sv: nej inget alls :p



läget då?

2010-10-23 @ 16:57:02
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Z A N D R A :)

sv: nja jag gillade inte alice, så mig gjorde det inget! jo, det va drf hon hoppade av, hon kände typ inte glädjen längre ;o men aja :p

2010-10-23 @ 17:05:13
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: Syster J

Det tror jag också :)

2010-10-25 @ 22:34:58

Gör mig glad! :) :)

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow me on Spotify
RSS 2.0