Brandutbildning

Har precis kommit in från en promenad med Ola i öronen, haha :D Blev sugen på att gå ut och gå när jag var på väg hem från skolan, så då tänkte jag att det är lika bra att gå nu innan det blir mörkt och medan jag orkar, så då blev det så :D Nu ska jag kolla lite grejer på datorn sen ska jag nog plugga och fixa lite i lägenheten :)

Idag hade vi brandutbildning i skolan. Fick reda på massa bra saker och vi fick även prova på att använda en brandsläckare :D Tyckte det var lite läskigt först, men sen var det bara kul :D Han sa bl.a att man ska ha stearinljus och inte parafinljus (tror det hette så) för parafinljusen blir ca 250 grader (tror jag det var) och stearinljusen bara 60 grader. Var nog för en till grej också som jag inte kommer ihåg :P Skillnaden på utseendet på de ljusen är att stearinljusen är helt vita med en blank yta, med en sån där grå grej på botten, ni vet? :) Och de andra är lite mer gula och luktar lite. Sedan fick vi reda på att det är flera unga som har fått brännskador på låren efter att de har haft datorn i knät :O Trodde aldrig man kunde få det, så nu ska jag aldrig ha datorn i knät igen, eller en stund går väll bra men inte om man sitter länge. Om ni vill veta vad vi mer fick reda på, för det var en massa bra saker, så kan ni bara skriva en kommentar :D Ha de bra!


Den snygga hatten vi fick, haha :D




Kommentarer
Postat av: C A Y D E N S ~

Hej på dig! Just nu lottar jag ut "Blogg-Svar" invites på min blogg! Så om du vill så kan du ju gå in på http://caydens.blogg.se/2010/november/tavling-vinn-en-bloggsvar-invite.html och anmäla dig! :) Det är jätte enkelt.



Och sorry om du anser detta vara reklam, tänkte bara att du kanske ville vara med? Kram! :)

2010-11-10 @ 19:08:27
URL: http://caydens.blogg.se/

Gör mig glad! :) :)

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow me on Spotify
RSS 2.0