Katter i trapphus? Och boken "Det är så logiskt alla fattar utom du"

Skönt att sluta vid 11 idag och att jag mådde bra när jag vaknade! :) Har ju inte mått så bra de senaste dagarna så stannade hemma igår :/ Men idag har jag bara lite huvudvärk och den går att leva med! :) Men något som var mindre kul än att sluta tidigt var att det luktade mer kattpiss i trapphuset än vad det brukar göra. Det är ju någon som har ställt en skål med mat och vatten åt dem längst ner, så det är så klart att de stannar kvar där. I början tyckte jag det var lite läskigt när de var där, men har börjat vänja mig nu. Men tänk på de som är väldigt allergiska, de kanske inte klarar av att de är där, även fast det bara är för en kort stund de känner doften. En gång var det till och med en katt som höll på att smitta in i min lägenhet när jag öppnade dörren :O Hur kul hade det varit att få in den liksom! Men som tur är  hann jag sätta iför en kasse som jag hade i handen :) Jag tycker i alla fall inte att man ska få ha katter där, fast jag tycker ändå inte att de ska vara tvungna att vara ute i kylan. Utan de som har möjlighet kan t.ex. ha en kattstege, om ni fattar vad jag menar? fast då måste de ju ha fönstret öppet och det blir kanske lite kallt på vintern :/ Någon som har en bra lösning på det? (;

Har väll inte gjort så mycket sedan jag kom hem, bara ätit och läst lite i min bok som ska lämnas tillbaka på fredag, så vill hinna läsa ut den så att jag slipper låna om den, haha :) Men har bara 30 sidor kvar, så det borde jag ju hinna :)



Det är den här boken jag läser. Den handlar om Ester och Johan som har varit bästisar i flera, flera år men för fyra år sedan kom Johan på att han ville vara mer än bara kompis med Ester. Det var en väldigt kort sammanfattning av boken, haha :D  Men det är ju det den handlar om + att det händer en massa andra grejer också då (; Om det är någon som blev intresserad av att läsa den, så får ni gärna kommentera :D Men det får ni göra annars också, alltid kul med kommentarer om de inte är väldigt negativa då (; Blev ett långt inlägg nu, menmen. Det händer ju inte så ofta, haha :)


Kommentarer

Gör mig glad! :) :)

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow me on Spotify
RSS 2.0