Tyskland, Dag 1

Efter typ 4 timmars sömn ringde klockan 04.20. Gjorde mig iordning och packade ner det sista. Gick sedan och mötte Munk för att ta sällskap till skolan, där bussen mot Tyskland avgick 06.00.

När vi hade kommit till skåne blev det ett studiebesök på Örtofta sockebruk. Var lite svårt att höra vad de sa ibland och det blev ju inte precis lättare av att man var enormt trött (; Besöket i allmänhet var väll bra. Fick se hur de gjorde socker och vad det användes till och så :)

Efter att vi hade åkt över Öresundsbron, färja Danmnark-Tyskland och en massamassa buss var vi vid 9-tiden (tror jag det var) på kvällen äntligen framme i Lübeck, där vi skulle bo den första natten. Hotellet var ganska enkelt, hade inte ens något lås till toan och duschen haha :) Handfatet till toaletten var inte ens inne på toan utan längst in i rummet och man kände sig typ instängd inne i duschen. Men tyckte ändå att det var bra, det gick ju alldeles utmärkt att bo där en natt :)

När väskorna var lämnade på rummet blev det att gå ut och äta. Blev donken för mig och ungefär halva gruppen, tror de andra gick till någon kinarestaurang.  Jag tror jag och Vickan fick en liten bigmac, det var i alla fall vad vi försökte beställa. De var ju inte så jätte duktiga på engelska precis (;

Felicia på frukostrasten någonstans i Sverige (; Skåne tror jag det var (;

Frukostrasten - Munk, Tb, Amanda och Vickan :)

Frukostrasten - Tb, Amanda, Munk, Vickan och jag :)

Lunch på Örtofta sockebruk - Lein och Johan :)

Till vänster: Olika stadier innan sockret blir socker. Till höger: Olika sockerprodukter.

Sockerbruket - Vickan, Lein, Juhlin :)

Sockerbruket - Adina, Tb och Amanda :)

Sockerbetor

Boris (Erik) och Lein haha (;

En väldigt stor nutellaburk på båten danmark-tyskland

Stog ett tåg bredvid oss på båten (;

På båten - Munk, jag och Amanda :)

På båten - Tb och Amanda :)

Rökgänget (;

På båten - längst bak från vänster: Munk, Vickan, Jose, Tb, Amanda, jag, Lein och Juhlin (Alexander)

På båten - Desireé och Christoffer :)

Första hotellet - Vickan

Första hotellet - Amanda, Lein, jag och Vickan :)

Första hotellet

Kommentarer

Gör mig glad! :) :)

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow me on Spotify
RSS 2.0