Tyskland, Dag 4

Dagen började med att vi åkte till något ställe där de spelade gladiatorspel förr i tiden. Var inte så jätte intressant. Var bara en stor rund plats med massa små rum längs kanterna. Men man fattar ju inte riktigt hur det har varit där förut (;

Efter det rullade vi vidare till Trier, tror jag i alla fall. Där fick vi fri tid på stan, men eftersom det var söndag var det nästan inget öppet. Blev att jag och några till drog till donken och käkade glass :) Vi försökte även hitta en bankomat för några skulle ta ut pengar, men det var bara en som hade det rätta kortet som funkade i dom vi hittade (;

Sedan blev det Bernkastel, där vi bodde uppe på ett berg. Var ganska jobbigt att gå upp dit, men det var skit fin utsikt, speciellt vid solnedgången :) I Bernkastel bodde vi på ett vandrahem, som var det sämsta boendet som vi var på under resan. Duscharna var inte alls fräscha och på vissa rum fanns det till och med mögel! :O Men i alla fall när vi hade lämnat väskorna gick vi nerför det långa berget och ner till byn, där vi åt middag :) Jag åt med Desireé, Christoffer, Malin, Ellen, Amanda och Louise T på någon mysig restaurang, där jag och de flesta i min klass även åt dagen efter :)


Stenålderslunch med Amanda, Vickan och Desireé (Y)

Amanda och vinrankorna <- heter det så? haha :)

Ett ställe där de spelade gladiatorspel förr i tiden, tror det heter så (;

Amanda och Louise T

Amanda

Felicia satt på en "rak" bänk (;

McFlurry twix och snickers, de hade också mars :)

Kommer inte ihåg vad det här var för stad, Trier kanske (; Vi var i alla fall bara där en kort stund (;

Mike och Boris

-> Schweich (;

In the bus

Bodde uppe på ett berg i Bernkastel och därifrån var det en skit fin utsikt :) Synd bara att det inte blev lika bra på kameran :/



Desireé hugger in!

Kommentarer

Gör mig glad! :) :)

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow me on Spotify
RSS 2.0