Tyskland, Dag 3

Var i Köln hela dagen lång! Gick på chokladmuseum, på stan och upp i en 157 meter hög kyrka. Var över 500 trappsteg, men ändå tyckte jag inte att det var så jätte jobbigt som jag trodde det skulle vara (;

Chokladmuseét var sämre än vad jag hade förväntat mig, men har sett på andras bilder att jag missade en hel del grejer där inne så kanske var därför (;

Stan tyckte jag var ganska mysig. Var i stort sett en gata där alla butiker var och på vägen dit från hotellet gick man över en bro där det hängde tusentals med hänglås! Jag, Tb, Munk, Amanda och Vickan köpte ett och låste fast där och sedan kastade vi nycklarna i floden. Hängde några skit stora lås där med två namn och ett datum på varje lås , så tror vissa gifter sig där och sedan sätter dit ett lås. För när vi gick till stan såg vi några som gjorde det, eller vi såg aldrig dem sätta dit något lås men vi såg dem gifta sig :)

På kvällen gick vi alla ut och åt tillsammans på en restaurang där vi hade förbeställt mat eller något. Vi alla åt samma sak i alla fall (; Först fick vi ta av en dålig salladsbufé och sedan fick vi kyckling, mindre än tio st bitar av stekt potatis och någon vitvinssås. Allt det för 13 euro (ca 130 kr). Var inte alls värt det. Fast efter vi hade ätit upp fick vi pommes, men det hade man ju viljat haft innan eftersom vi fick så lite potatis. På den här restaurangen var även ölen billigare än vatten eller läsk. Känns ju lite fel (; När alla hade ätit klart gick vi till baren som vi hade varit på kvällen innan (;


Frukosten

Alexander och bron där det hängde massa hänglås





Tusentals med hänglås

Innan ett gruppfoto togs

Tror det här är kyrkan, ganska säker (;



Chokladmuseét

Smält choklad på ett rån :)

Christoffer, Tb, Amanda och Jose

Have a break, have a kitkat (;

En mobil gjord av choklad (;

Var någon som fick ligga på en bår utanför den där buren och sen åka ner. Tycker lite synd om den personen (; Skulle ju vara skit läskigt, fast den tänkte väll kanske inte på det eftersom den inte kan ha mått så bra :P

Tände ett ljus inne i kyrkan :)

Utsikten från kyrkan

Utsikten från kyrkan

Utsikten från kyrkan

Utsikten från kyrkan

Några tjejer som sålde lite grejer för att samla in pengar till tjejen med lådans möhippa/bröllop eller något. Var tydligen en tradition i tyskland (;

Amanda, Louice K-M, Louise T och Victoria <3

På restaurangen på kvällen

Tb, Lein och Amanda

Maten

Felicia, Munk, Alexander och Niklas

Amanda

Freddie

Alexander och Niklas

Kommentarer

Gör mig glad! :) :)

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow me on Spotify
RSS 2.0