Sex bra skäl till att välja cykeln

Trodde jag skulle sova länge idag eftersom jag gick upp så tidigt igår och så, men tydligen inte för vaknade vid halv 10 :O Är väll skönt att jag inte sov så jätte länge egentligen för hade tänkt vara ute lite idag, men nu blåser det så kallt :/ Fast kanske blir att cykla en sväng i alla fall :D Har förresten tänkt att vara med i Hela Dalarna Cyklar iår haha :D Hittade det igår och man skulle bara skriva hur många kilometer man cyklade 9 maj-19 juni (; Så man träffas inte allihopa på ett ställe och cyklar utan man kan cykla själv eller med en kompis när man vill under de där dagarna :D Fast jag vet inte hur det blir, för det mesta kommer jag ju inte cykla i dalarna haha :D

Sex goda skäl att välja cykeln – för hälsa, miljö och plånbok:
1. Du lever längre. En person som inte brukar motionera halverar risken för hjärt- och kärlsjukdomar genom att cykla fem kilometer varje dag.
2. Du blir pigg. Kom till arbetet pigg som en lärka. En dos frisk luft och lite motion gör susen för den morgontrötta.
3. Du kan gå ned i vikt. Om du nu behöver gå ned i vikt kan du tappa 5–6 kilo på ett år genom att cykla en halvtimme om dagen, utan att lägga om kosten. 
4. Den är extremt klimatsmart. Att resa med cykel ger inga koldioxidutsläpp. Det finns få sätt att resa som är bättre för miljön.
5. Den är billig. Om du har fem kilometer till jobbet och cyklar istället för att köra bil sparar du ett par tusen per år - bara i bränslekostnader! 
6. Den är snabb. Flera undersökningar har visat att cykeln är snabbast för resor inom tätorter. För bilister kan halva restiden gå åt till att hitta parkering och gå från bilen till målet

Mer om Hela Dalarna Cyklar och listan      Mer info       Startkortet



Kommentarer
Postat av: Ida

haha såg det , det är lugnt :)



Ja det tycker jag med faktiskt :D större bilder och jaa , fast bloggen brukar sega för mig ibland :)



2011-05-08 @ 12:06:53
URL: http://idapetterrson.blogg.se/
Postat av: johanna

sv; ja ganska kul är det;)

2011-05-10 @ 21:35:58

Gör mig glad! :) :)

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow me on Spotify
RSS 2.0