Pannkakor utan ägg

Blev sugen på pannkakor till kvällsmat idag, men hade inga ägg hemma och orkade inte gå till affären och köpa så testade att göra utan ägg i stället :) Blev faktiskt ganska gott men vanliga är godare (; Tyckte det var lite svårare att göra, vet inte om det var för att smeten var tjockare eller något. Men här får ni i alla fall receptet på dem och länken.

Ingredienser   Instruktioner
 
2 1/2 dl mjölk
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 msk matolja
  Vispa mjölk och mjöl till en slät smet.
Blanda i bakpulver, vaniljsocker och matolja.
Smält lite matfett i en stekpanna och grädda till tunna pannkakor eller plättar.


Kommentarer
Postat av: johanna

sv1; jag vet inte, är barnvakt iprincip hela dagen då.. :/ men hör av mig när jag vet lite meeeer! :d skulle va kul om vi sågs då, annars kommer jag ju sakna dig bautamegajättemycket!!!!!! ): <3



sv2; JOOO! :D det tycker jag (a) :D:D <3

2010-11-25 @ 21:05:31
URL: http://jjjohannna.blogg.se/

Gör mig glad! :) :)

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow me on Spotify
RSS 2.0